2010. február 3., szerda

Kakaós fonott kalács

Kakaós kalács-ami évekig készült


Sokáig kísérleteztem,mire sikerült eltalálnom férjem óhaját, miszerint olyan kakaós kuglófot szeretne enni amilyet Rózsi-mamája sütött.Ezzel két baj volt:a családjában senki nem tudta a mama receptjét,s feljegyezve sem volt mivel a régi asszonyok "érzésből" főztek,sütöttek.A másik probléma a kuglóf elnevezés,ők így hívták,mert kuglófformában sült,de mint kiderült kalácstésztából készült.Sütöttem én szorgalmasan a kuglófókat,de a régi ízt nem találta a férjem bennük.Majdnem feladtam,mikor rátaláltam eme kakaós kalács receptjére.Titokban sütöttem meg pár éve a születésnapjára,karácsonykor.Sikerült,meglett a régi íz.Azóta is gyakran sütöm,s a férjem mosolyogva nézi hogy úgyanúgy lisztezem össze a ruhám mint az ő Rózsi-mamája egykor.



Hozzávalók:

Tésztához:
60dkg liszt
3 evőkanál cukor
5 dkg élesztő kevés langyos,cukros tejben felfuttatva
két tojás sárgája
3 evőkanál étolaj
4dl tej
csipet só
Töltelékhez:
25dkg margarin
25dkg porcukor
5 evőkanál jó minőségű kakaópor

A lisztbe vegyítem a sót,a cukrot,hozzáöntöm a felfuttatott élesztőt,a tojások sárgáját,az étolajat és a tejet.Megdagasztom és letakarva meleg helyen megkelesztem.Ezalatt a puha margarint kikeverem a porcukorral és kakaóporral.
A megkelt tésztát 6 cipóra osztom,téglalap alakúra nyújtok egyet,megkenem a kakaós töltelék hatodával és feltekerem.Mikor mind kész két-két tekercsből fonatot készítek.Tetejüket megkenem olajjal és sütőpapírral bélelt nagy tepsibe teszem.Előmelegített 160°c-os sütőben szép barnára sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.