2010. augusztus 9., hétfő

Haltepertő

A magyar konyha dicsérete

Elképesztően változatos és ízletes a magyar konyhakultúra.Kicsi az országunk,de nagyon sok jellegzetes tájételünk  van.Ha utazgatunk kipróbáljuk a helyi ízeket,aztán ezek szép lassan belopják magukat a mindennapi étkezésünkbe.Nekünk például az őrségi ételek szinte mindegyike ilyen nagy kedvenc.
Már voltam néhányszor Szegeden,férjem szülővárosában mikor először találkoztunk:én és a haltepertő.A Szigetköz is híres halételeiről ezzel viszont itt én sosem találkoztam. 
Tudtommal van szegedi és makói haltepertő;ez utóbbira hagymakarikákat is sütnek.Én a "házi"változatot készítem,ahogy nekünk ízlik.


Haltepertő majonézes burgonyasalátával


Hozzávalók:

fél tisztított,filézett ponty(kb.40 dkg)
só,pirospaprika,fokhagyma
liszt,zsemlemorzsa
olaj a sütáshez

salátához:
6-7 közepes burgonya
2 fej lilahagyma
ecet,só,cukor,
házi tartármártás

A salátát előző nap szoktam elkészíteni:a megfőtt burgonyát meghámozom,felszeletelem.A lilahagymákat is felkarikázom.Ecetes,sós,cukros lében egy éjszakát érlelem,majd másnap leöntöm róla a levet,lecsepegtetem és házi majonézból készült tartármártással elkeverem. 

A halfilét hosszában felvágom kb.3 cm-es csíkokra,majd ezeket amilyen sűrűn csak bírom bőréig beírdalom.Ezután 2-3 cm-es kockákra vágom.Sózom,kevés pirospaprikával és zúzott fokhagymával elkeverem,majd néhány órára hűtőbe teszem.Finomlisztet,negyedannyi zsemlemorzsát és kevés pirospaprikát elkeverek,ebbe forgatom bele a halkockákat és bő,forró olajban sütöm ki őket.
Ha nem fogy el ebédre,este hidegen isteni elcsipegetni egy pohár jóféle fehérbor mellé.

3 megjegyzés:

Noémi írta...

Szia!Megpróbálom elkészíteni ezt a finomságot mert nagyon felkeltette az érdeklődésemet.Egy kérdésem lenne viszont.A szálkák nem zavaróak a halban?Vagy átsülnek?Köszönöm a válaszod.

Alexa Christi írta...

Imádom a haltepertőt, de jó, hogy eszembe juttattad:-)
Az egyéni elkészítési mód is nagyon tetszik, kipróbálom....

Tálaló írta...

Szia Noémi!Filézett pontyot szoktam venni.Ebben ugyan benne vannak az apró szálkák,de ezért kell sűrűn beírdalni vagyis bevagdosni.Így átvágod a pici szálkákat,s nyugodtan lehet enni hisz tulajdonképp szálkamentes.

Mesterszakács!Jó étvágyat hozzá,örülök,hogy eszedbe juttattam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.