2010. november 11., csütörtök

Mindennapi kenyerünk

Mindennapi kenyerünk

Évek óta saját sütésű kenyeret eszünk.Eleinte gépben készítettem,majt megtetszett a dagasztás nélküli kenyér,de mivel régóta nem eszünk fehér kenyeret kikísérleteztem a saját "barna"kenyerünk adalék és színezőanyagok nélkül.
Most tűnt csak fel igazán,mikor hetekig nem tudtam sütni,hogy bár óriási választék van kenyérpiacon valahogy mégsem lehet valóban finom kenyeret kapni.Vagy csak nekünk nem sikerült...pedig kipróbáltunk jónéhányat.Így most még nagyobb örömmel esszük,s még inkább megbecsüljük otthon készült kenyerünket.

Barna kenyér-dagasztás nélkül




Hozzávalók:

30dkg fehér búzaliszt
15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
2 ek.búzakorpa
1 csapott tk. szárított élesztő
2 csapott tk só
kb.4-5 dl langyos víz

A száraz hozzávalókat alaposan elvegyítem,s fakanál vagy evőkanál segítségével eldolgozom a vízzel.A víz mennyisége a liszttől függ.Egy nokedlitésztánál sűrűbb állagú tésztám lesz,amit még épphogy lehet kevergetni.Minimum 12 órát letakarva pihentetem ,szobaőmérsékleten.Sütés elött néhány órával egyszer átkeverem.A sütőt bemelegítem a maximumra,nálam 250°C.A tepsibe sütőpapírt teszek,s megszórom liszttel.Ugyanígy a tésztára is szórok keveset,felét kiveszem,s beigli-szerű rudat formázva a tepsire rakom.Majd ugyanígy a másik felét is,s még a tetejüket is megszórom liszttel.Kb.40-45  perc kell neki a forró légkeveréses sütőben.Mi úgy szeretjük ha már  erősebben meg van sülve a külseje.Ebből a tésztából szoktam olívabogyós kenyeret is készíteni.Akkor sütés elött sok felkarikázott zöld és fekete olajbogyót keverek a tésztába,s nagy ellapított kerek formájúra sütöm.Frissen finom sajtokkal,jóféle borral mennyei lakoma.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kenyérsütőgépben is megsüthetem?

Tálaló írta...

Elvileg szerintem meg lehet.
De a sütőben sütött kenyér,legyen az bármilyen fajta nagyságrendekkel finomabb mint a gépben sült.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.