2011. január 18., kedd

Rosszlányos spagettije

Mosásnap

Volt idő mikor még  kézzel mosott a Nagymamám.Felfogták az esővizet,mosásnap hajnalán begyújtottak az üst alatt,abban forralták fel,majd a fateknőben mosták a ruhákat.Egész napos elfoglaltság volt.Viszont azóta sem aludtam olyan illatos,ropogós dunyhában mint azokon a Mamánál töltött csodaszép nyarakon.
Ezeken a napokon mindig valami gyors ebéd készült a Dédi kezei alatt.Olyan mint lecsó vagy paprikás krumpli.
Aztán később nekünk már volt mosógépünk meg centrifugánk,de azzal is elment szinte az egész szombat,hogy a heti szennyesből tiszta ruha váljék.S így a szombatokon Anyu is gyorsan elkészíthető,egyszerű ebédeket főzött.
Mi ugye már akár mindennap moshatunk,mert a gép elvégzi helyettünk.Viszont vannak napok mikor egy nagytakarítás,kamrarámolás vagy hasonló miatt valami gyors ebédet tudunk csak rittyenteni.Ezeken a  napokon nekem az ilyen tésztaételek a favoritjaim.

Rosszlányok spagettije(spagheti alla puttanesca)


Az olasz lányok egy kimerítő éjszaka után főzték,én a zsúfolt napokon vetem be.Általában minden hozzávaló van itthon,úgyhogy bármikor össze tudom dobni 15 perc alatt.Mi először egy étteremben ettük,s az alapján készítettem sokáig.Majd később találkoztam a recepttel.Amiben nem szerepel tejszín,de mivel mi már így szoktuk meg én azóta is teszek bele.
Lobogó sós vízben kifőzök 20-30 dkg spagetti tésztát.Egy kis üveg lecsepegtetett szardellát kevés olívaolajjal serpenyőbe teszek.Kerül rá 3 gerezd zúzott fokhagyma,kapribogyó (kb.20 szem)fekete és zöld olívabogyó felkarikázva.Hagyom hogy jól összemelegedjenek,s öntök rá kb.2 dl sűrű paradicsomszószt és 1 dl tejszínt,majd az egészet összeforralom.Ha sűrű lenne a szósz a tészta főzővizéből teszek hozzá keveset.A tésztát leszűröm s a szószt rákanalazom.Parmezánt reszelek rá,s ha van itthon rukkolával is megszórom.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.