2011. február 12., szombat

Burgonyakrémleves

Az én kis fecském

Nyár közepétől már nem engedett az orvosom dolgozni.Így gyakran mentem a férjemmel Deszkre.Ez egy falu Szeged mellett,s van ott egy aprócska házunk,ahova a férjemet részben köti a munkája.A tornácunkra évek óta visszajárnak  fecskék a fészkükbe.Idén négy kisfecske is született,s nyár végén már egész nap a fészek szélén sorakozva,csipogva várták a szüleiket.Azok pedig kitartóan hordták az élelmet a kicsinyeiknek.Én pedig minden nap órákig néztem őket.
Aztán jött az ősz,s én már nemigen mentem.Viszont mikor a téli burgonya beszerzésére került sor,sokkal alaposabban megnéztem mit veszek.Mert arra gondoltam,hogy ebből már az én kicsi fecském is fog falatozni.
Sikerült is nagyon finomat választanom.S már egy hete ízlelgeti az én pici lányom.Pont ugyanúgy tátog apró szájával az ételért,mint azok a kisfecskék nyáron,ott a tornácon...

Burgonyakrémleves



Hozzávalók:

5-6 db közepes burgonya
fél szál póréhagyma
1 liter húseveslé
oívaolaj,só,bors
3 evőkanál tejföl

A burgonyát meghámozom és apró kockára vágom,a pórét felkarikázom.Olívaolajon pár percig kevergetve pírítom őket s felöntöm a húsleveslével.Kevés sót és frissen őrölt borsot szórok rá.Mikor megpuhultak botmixerrel pürésítem.Visszateszem a tűzre,ha esetleg sűrű vízzel hígítom,majd felforralom.A tejfölt csomómentesre keverem néhány kanál lével,majd belekeverem az egészet a levesbe.Általában füstölt sonkát pirítok hozzá levesbetétnek.Most viszont tökmagolajjal és tökmaggal ettük.Így is nagyon finom és igazán különleges,egészséges ebédünk volt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.