2011. február 7., hétfő

Gombafasírt

Borítékolható

Felesleges feltennem a kérdést,hogy mit szeretnél enni.Mert sejtem a választ.Általában ugyanis a fasírozott vagy valamilyen gombás étel az amit a férjem szerint régen ettünk(szerinte a múlt hét is a régmúlt kategória).Ezzel a gombafasírttal mindkét kívánságát egyszerre teljesítem.A recept az édesanyjától származik,s ez az egyetlen étel amit én is szeretek a "bő olajban sült"kategóriából.


Gombafasírt



 Hozzávalók:

60 dkg gomba
2 szikkadt zsemle
1 tojás
2 közepes fej vöröshagyma
1 csokor friss petrezselyem
só,bors,pirospaprika
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez

A hagymákat apróra kockázom s olajon üvegesre dinsztelem.Közben a gombákat lereszelem.A hagymába keverek kevés gombát,hogy hűtse,majd elkeverek benne egy csapott evőkanál pirospaprikát,s végül a többi gombát.Sózom,frissen őrölt fehérborssal megszórom,s puhára párolom. Hűlni hagyom,majd belekeverem a vízben áztatott s kinyomkodott zsemléket a tojást és a felaprított petrezselymet.Ha túl lágy a massza zsemlemorzsával sűrítem,hogy formázható állagú legyen, s ha szükséges még sózom,borsozom.Kis gombócokat gyúrok,zsemlemorzsában meghempergetem s bő forró olajban kisütöm őket.
Friss salátakeverék s egy pohár üde fehérbor a méltó kísérői. 

2 megjegyzés:

Nea írta...

Nagyon gusztusos. Viszem a receptet.

Tálaló írta...

Köszi Nea!Jó étvágyat hozzá.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.