2011. február 8., kedd

Ecetes hal

Télbúcsúztató

Én szeretlek kedves tél.Mikor gyönyörű fehérbe öltöztetsz mindent.Mikor napsütésben hosszúra nyújtod az árnyékokat.Mikor ködbe borítod a tájat.A te uralkodásod alatt valahogy csendesebb,nyugodtabb minden,s az év legmeghittebb ünnepe is hozzád kapcsolódik.
Csakhogy az elmúlt napokban a szikrázó napsütésben,madárcsicsergéstől volt hangos az udvar.S a tavasz teljesen magába bolondított.
A mai délelöttöt kinnt töltöttük.A húgom kislánya sikoltozva próbálta ki a rég nem használt csúzdát.Az enyém pedig békésen szendergett a napon.Én pakolásztam,lemostam a teraszt,s örömmel nézegettem,hogy a krókusz már kibújt,s a tulipánok is kacsingatnak kifelé.S  lelkesen diskuráltunk a húgommal,hogy idén mit s hova szeretnénk ültetni,átköltöztetni.
Szóval kedves tél örültem neked,s legközelebb is szeretettel várlak,de a szívem már a tavaszért dobog.


Primula és tavasztündér

Ecetes hal


A férjem Szegeden van,s úgy döntöttem felmentem magam a főzés alól.A múlt héten tettem ecetbe néhány pontypatkót s mára épp megértek.Vacsorának szántam valamelyik napra,de ma pont kapóra jött s ettem belőle ebédre.
Itt a Szigetközben ismert és gyakran készített halétel.


Hozzávalók:

igény szerinti mennyiségben pontypatkó;
a panírozáshoz:liszt,tojás zsemlemorzsa;
olaj a sütéshez;
a léhez:só,cukor,ecet,babérlevél,mustármag,bors,vöröshagyma

A halakat megmosom,besózom,s kicsit állni hagyom.Majd bepanírozom s olajban kisütöm őket.Annyi vízben amennyi kb.ellepi őket elkeverek cukrot,sót és ecetet,úgy,hogy olyan íze legyen mint egy salátalének.Összeforralom.Pucolok néhány fej vöröshagymát és belekarikázom a lébe.Teszek még bele frissen őrölt fehérborsot,kevés mustármagot és néhány babérlevelet és a még meleg halpatkókra öntöm.Legalább 5-6 nap kell neki,hogy átvegyék az ízeket s,hogy a szálkák megpuhuljanak.

4 megjegyzés:

Rozmaring&ibolya írta...

igen emlékszem a Nagymamám is szokott csinálni Ő ette, én még sose kóstoltam

Tálaló írta...

Kedves Ibolya!Nálunk Anyu csinált gyakran,s mi minden nap kérdezgettük,hogy jó-e már.Azért szerettük,mert nem volt szálkás.Amúgy mindig féltünk a halevéstől.Egyszer kostóldd meg,hátha ízlik.

Thrini írta...

Szia!
Kaptunk tegnap 3 db közepes méretű pontyot, amit rántott halnak készítettem el. De a szálkákat nagyon nem szeretem benne! :) Nem ismertem az általad leírt receptedet, de érdekesnek találom, hogy eltűnik a szálka. Viszont nem tudom elképzelni, hogy milyen lesz a panír 5-6 nap után?! Próbáljam ki,igaz? :) Ki is fogom! Majd referálok.

Tálaló írta...

A panír ázott lesz,a férjem például nem szereti.Mi viszont az Anyuval bele tudnánk fulladni...

Egyébként úgy tudom mifelénk is akkor készítették régen a halászok,ha nagy fogás volt.Így tartósították néhány napra.

Amúgy nagyon finom a haltepertő is.Igaz,hogy le kell filézni a halat(simán levágod a gerincről a húst.Utána aprón beírdalni,így a kis szálkákat elvágod és teljesen szálkamentes falatokat kapsz.

Majd jelezdd,hogy ízlet az ecetes hal.Kíváncsi vagyok,mert az a tapasztalatom,hogy középút nincs:valaki vagy imádja vagy meg sem eszi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.