2011. február 22., kedd

Tárkonyos borjúraguleves

Vasárnapi ebéd

Anyu már szombat délután felrakta a másnapi húslevest s nagyon lassú tűznél,gyöngyözve főtt hosszú órákon keresztül.Ha volt csirkénk abból,egyébként sertés vagy marhahúsból,csontból.Téli estéken mindig ott toporogtunk a húgommal,vártuk,hogy elkészüljön,s kapjunk egy-egy bögrével a forró léből.Aztán másnap szűrte csak le.Ő is és a Nagymamám is azt mondta,hogy a húsleves akkor jó ha két napig készül.
Nos ezt a hagyományt én nem tudtam követni mikor elkezdtem folyamatos műszakban dolgozni.Legtöbbször ugyanis szolgálatban voltam a hétvége valamelyik napján.
S bár nyáron ritkábban készült húsleves,azért az év többi hétvégéjén igényeltük.Így épültek bele az életünkbe a ragulevesek,melyekben van hús,de úgy is finom ha aznap készül.

Tárkonyos borjúraguleves


Hozzávalók:

25 dkg borjúcomb
1 közepes fej vöröshagyma
1 fehérrépa
1 cikk zellergumó
3 közepes sárgarépa
3 közepes gomba
1 marok zöldborsó
1 dl tejföl
1 ek liszt
só,bors,tárkony,olaj

A hagymát apróra vágva olajon megdinsztelem.Az apró kockákra vágott húst hozzáadom,s kevergetve pirítom néhány percig.Kevés vizet hozzáadva,kissé megsózva félpuhára párolom.Ekkor rakom bele a picire kockázott zellert,fehérrépát.Kb.negyed óra múlva pedig a kockázott sárgarépát,a felszeletelt gombát,a fagyasztott zöldborsót teszem hozzá.Sózom,borsozom,s hozzáöntök annyi vizet,hogy ellepje,majd fedő alatt addig főzöm,míg minden megpuhul.Ekkor annyi vízzel hígítom,hogy legyen elég leve majd felforralom.A tejfölben elkeverem a lisztet,szórok bele tárkonyt, kikeverem kevés főzővízzel,s úgy öntöm a levesbe.Pár perc forralás után kész.Tálaláskor néhány csepp citromlé még különlegesebbé teszi.

2 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Hú ez finom lehetett,nagyon tetszik a tányér és a kis fazék:-)

Tálaló írta...

Kedves Ditta!Ezt a készletet még kb.20 éve csináltattam egy fazekassal.Én ilyeneket gyűjtöttem már kamaszkoromban is.Örülök,hogy tetszik,mi is nagyon szeretjük.
A levest pedig próbáldd ki,ha van kedved,nem bánod meg:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.