2011. március 18., péntek

Spenótsaláta

Közös nevező

Spenótügyben sikerült meggyőznöm a férjemet.Bő egy évtized után elhitte végre,hogy nemcsak egészséges de nagyon finom is.
Ehhez kellett ugyan a kislányunk aki most kóstólgatja főzelékként,s kimondottan ízlik neki.Jó látni,hogy azért valamit tőlem is örökölt...Én ugyanis nagyon szeretem.S mindent ami zöld(családom szerint nyúl lehettem előző életemben).
Szóval volt itthon sok-sok nagyon zsenge,apró levelű spenót.S volt egy salátareceptem ,talán Jamie Olivertől.A madárbegysaláta helyét nálunk átvették az aprócska spenótlevelek,s mindketten elégedetten csipegettük.A férjem azért mert ízlett neki,én pedig ugyanezen ok mellett annak is nagyon örültem,hogy végre gyakrabban ehetek spenótot.

Spenótsaláta


Hozzávalók(két főre):

20dkg zsenge spenótlevél(vagy madárbegysaláta)
5 dkg kékpenészes sajt
2 kis szelet rozskenyér
néhány vékony csík füstölt sonka
néhány szem dió
balzsamecet,olívaolaj
1 tk.dijoni mustár
só,bors

A spenótót átmosom,lecsepegtetem.A sonkacsíkokot elkezdem pírítani,s mikor engedtek némi zsíradékot hozzáteszem az apró kockákra vágott kenyereket.Együtt pírítom őket,gyakran rázogatva,hogy a kenyérkék is több oldalról piruljanak.Kb.fél dl olívaolajban elkeverem a mustárt s kb.egy teáskanálnyi balzsamecetet,sózom,borsozom.A salátát elkeverem az öntettel,tányérba szedem,megszórom a kenyérrel és a sonkával.Tetejére morzsolom a sajtot és megszórom a száraz serpenyőben pirított,mozsárban durvára tört dióval.

2 megjegyzés:

Thrini írta...

Tetszik a recepted!
Salátában én is imádom a sepenótot. Főzelékként viszont nem igazán díjazom. :(
Szoktam vetni a kertbe, és amíg terem, folyamatosan eszem. A család néha besegít a fogyasztásába, de ők sajnos nem szívesen erősítik a "nyúl nemzetséget". :) Inkább ragadozó típusúak.

Tálaló írta...

Kedves Thrini!Én bármilyen formájában szeretem,főzelékként is.De ezentúl frissből biztosan így készítem.S azt hiszem én is vetek egy keveset,mert akkor tényleg zsengén tudnám leszedni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.