2011. március 15., kedd

Zöldségropogós

Ünnep

Gyönyörű időnk volt ma.S ezt ki is használtuk amennyire csak lehetett.Délre szinte megtelt az udvar.Főként gyerekjátékokkal.S hát persze gyerekekkel.A belső teraszon lévő székekre felkerültek a párnák.Az asztalra pedig egy tál árvácska.Nyáron jóval nagyobb a lakásunk.Kibővül teraszokkal,fák árnyékában megbújó régi székekkel,gyerekeknek hintával,homokozóval.
Öröm minden perc amit ilyen jó időben kinnt tölthet az ember.Nekünk ez az igazi ünnep.

Zöldségropogós


A röszti mintájára,csak sokféle zöldségből készült,amit  tárcsán a kerti "konyhában" sütöttünk.S pont olyan gyorsan fogyott ahogy sült. 

Hozzávalók:

1 kisebb zeller
1 közepes fehérrépa
3 közepes sárgarépa
1 nagyobb cukkini
1 padlizsán
4 közepes burgonya
1 tojás
kb.3 evőkanál liszt
só,bors
olaj a sütéshez

Természetesen változó lehet a zöldségek aránya,ki hogy szereti,vagy épp mi áll rendelkezésre.
Én a gyökérzöldségeket kicsit vékonyabb hasábokra gyalultam,a cukkinit és a padlizsán pedig vastagabbra,mivel azok gyorsabban puhulnak.Beleütöttem egy tojást,sóztam,borsoztam,megszórtam a liszttel s alaposan összekevertem.
Mikor a tárcsa átmelegedett kevés olajat öntöttem bele,s evőkanállal kis halmokat raktam a zöldségekből,majd a kanállal ellapogattam.Csak akkor fordítottam meg mikor már jól átsültek.Így nem hullottak szét.A másik oldalát már a tárcsa szélére húzva sütöttem,s közben a közepébe újabb adag került.Persze serpenyőben is süthető,de ilyen jó időben sokkal jobb volt kinnt megsütni.Nem beszélve arról,hogy a gyerekek izgatottan sürögtek,s várták az újabb adagokat.
Készítettem hozzá mártogatóst:joghurtba kevertem friss snidlinget,petrezselymet,fokhagymát aprítva,néhány csepp balzsamecetet,olívaolajat,sót,borsot.Nagyon finom,friss íz volt a zölségropogós mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.