2011. április 5., kedd

Grill lepény

Borúra derű

A múlt hetünk elég borúsra sikerült.Én általában pozítívan gondolkodom,igyekszem megtalálni  mindennek a jobbik oldalát.De mikor sorra érik az embert kellemetlen események,s mikor egyre-másra mond csődöt autó,tv,hűtőszekrény,mosógép akkor nagyon nehéz kimászni a borúlátásból.
De valahogy túl kell élni.Nyilván a műszaki dolgok azért tudnak elromlani,mert vannak.Én még emlékszem,hogy a nagyszüleimnek ezek közül csak hűtőszekrényük volt.Kellett nekünk ennyi minden...
Az egyéb kellemetlenségek még inkább bosszantanak,mert mindaz ami történt a sors csúnya és igazságtalan fintora.
Már majdnem sikerült magamba zuhannom.Csakhogy a hétvégi gyönyörű idő s a tudat,hogy szerető család vesz körül engem mindenért kárpótol.S amíg egészségesek vagyunk addig nincs is nagy baj.
S hogy feltöltödjünk igyekeztünk minnél több időt tölteni a szabadban.Bár télen főztünk káposztát a "kerti konyhánkban",de most hétvégén végre kiköltöztünk.Húst sütöttünk lepénnyel,közben jót beszélgettünk,majd kényelmesen elcsipegettük.S ugyan végig árnyékban ültünk,mégis este éreztem,hogy megkapta az arcom a nap.Úgyhogy nemcsak a lelkünket simogatta ez a gyönyörű tavaszi hétvége.

Grill lepény



Tarját  sütöttünk:előző nap megkentük mustárral,fokhagymával majd öntöttünk rá annyi olajat,hogy ellepje.Sütés elött fél órával sóztam,borsoztam.
Amiről viszont most bővebben írnék az a lepény.Tavaly jutott eszembe,hogy a pleskavica mellé milyen finom lenne,ha grillen sütnénk valami lepényfélét.Azóta elmaradhatatlan része minden grillételnek,vagy bográcsban készült babgulyásnak.
Reggel bekevertem egy adag pizzatésztát ,majd mikor már sültek a húsok gombócokká formáztam melyeket jól beliszteztem.Így vittem ki őket s mielött a parázsra kerültek akkor nyújtottam lepényformára.Egy nagy fej fokhagymát összezúztam és elkevertem olívaolajban.A kisült lepénykék tetejét ezzel kentük meg.Isteni finom önmagában is,de grill húsok,nyársak és a babgulyás nálunk már el sem képzelhető nélküle.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia !
Már sok finomságot tanultam tőled. Gratulálok. Most éppen a grill lepényedet szeretném elkészíteni. Néhány praktikus kérdésre szeretnék választ kapni:
- a tészta bekeverése szó szerint csak
keverést jelent, vagy dagasztást?
- a gombócozás után már nem kell újra keleszteni?
- milyen vékonyra nyújtod és kb mennyi ideig sütöd a grillrácson?
- 50 dkg lisztből készült pizzatésztából kb. hány lepényt készítesz ?

Tálaló írta...

Szia,örülök,s köszönöm,hogy olvasol:)

Igen kanállal jól összekeverem és letakarom konyharuhával.Nem kell dagasztani.
A konyhában szoktam kigombócolni,és tálcára rakosgatva viszem ki.Nem kelesztem újra,de nőnek abban a pár percben is amíg várják a sorsukat.
Olyan kisújnyi,kb.másfél centis vastagságú és kisebb tenyérnyi darabok lesznek.
Hát nem számoltam még őket,de 12-14 db körül lehetnek.
A sütési időt nagyon meghatározza a hőfok,kb.2-3 perc oldalanként.Akkor érdemes megfordítani,ha szépen megsült az alsó oldal.Úgy könnyen fel is jön a rácsról,míg sületlenül ragad hozzá.

Remélem sikerül,és annyira megszeretitek mint mi:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.