2011. április 22., péntek

Túrós kiskiflik

Minden nap ünnep

Még tavaly történt.A várandósság félidejétől az orvosom határozottan megtiltotta,hogy dolgozzak.Így onnantól kezdve a napjaim nyugalomban és jóleső egyhangúságban teltek.Elötte azonban húsz évig keményen dolgoztam ezért olyan érzésem volt mintha nyaralnék.Egyszer megkérdeztem a férjem,hogy:milyen nap is van ma?Mire ő azt válaszolta:nem mindegy?Neked most minden napod vasárnap.
Ez az érzés azóta is tart.Csak azt érzem,hogy minden napunk ünnep.Mert a kislányunk nyugodt,kiegyensúlyozott és sokat mosolygó emberke.Korábban folyamatos munkarendben dolgoztam,s minden ünnepből jutott nekem is szolgálat.Most pedig itthon vagyok.Minden nap.Ünnep elött,ünnep alatt.Együtt vagyunk.
Délutánonként mikor a kislány felébred kiülünk az udvarra,teszünk-veszünk.Nagyon kellemes ez a tavaszi napsütés,az éledező természet pedig illatos és pezsgő.S ilyen szép idő ígérkezik a hétvégére is.
Nagy felhajtást nem csinálunk a húsvétból,bár hozattunk parasztsonkát,meg házi tojást,s lesz friss torma.De nekünk enélkül is ünnep lesz ez a hét.Mert együtt vagyunk.Boldogságban,szeretetben,egészségben.S ez az igazi ünnep.
S szívből kívánom mindezt Neked is kedves olvasóm,blogtársam:hogy ez a szép tavaszi hétvége boldogságban,vidámságban teljék szeretteitek körében.

Túrós kiskiflik






Régi,családi recept,ami házi szilva-és baracklekvárral is nagyon finom.Délutáni kávézgatásokhoz,"elfoglalt",játszani igyekvő gyerekek éhségcsillapítására tökéletesek ezek az apró kis falatok.
S mivel nálunk jobban elfogynak,minha valami krémes sütit sütnék,így ez az ünnep sem telik el nélkülük.

Hozzávalók:

60dkg finomliszt
20dkg vaj
4dkg cukor
4 dkg friss élesztő
1 egész tojás
1 dl tej
csipet só

töltelék:40dkg félzsíros túró
                 1 dl tejföl
                15 dkg cukor
                maroknyi mazsola
                3 dkg búzadara
               1 citrom reszelt héjja
Tetejére 1 tojás és cukor a szóráshoz.

A élesztőt langyos,cukros tejben felfuttatom és összegyúrom a tészta hozzávalóival.Azután legalább egy órát a hűtőben pihentetem,s közben összekeverem a tölteléket.
A tésztából 8 egyforma cipót gyúrok,egyenként kisodrom őket.Majd pizzavágóval megpróbálom 8 közel azonos szeletre vágni.A vastagabb részre egy-egy teáskanálnyi tölteléket teszek és feltekerem kifli formára.Tepsibe sorakoztatom,lekenem őket felvert tojással és előmelegített 180°c-os sütőben 25-30 perc alatt megsütöm.A végén porcukorral megszórom.
Megesik néha,hogy elfogy a töltelék,tészta pedig marad,akkor lekvárral kenem meg.Vagy eleve fele tölteléket keverek csak be és akkor lekvárosnak vagy kakaósnak készítem a többit.

6 megjegyzés:

duende írta...

Ez hasonló Ildinyó hókifliéhez! :) Isteni sütemény.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok, szép időt, sok pihenést, együttlétet! :)

Tálaló írta...

Nagyon köszönöm kedves Duende!S én is kívánok nagyon szép Húsvétot:))

Vicuska írta...

Valamiért nagyon kedvelem a túrót, mint alkotóelemet bármilyen kulináris kreációban, szuper ez a süti is! Szomorúan olvasom, hogy tőlünk nyugatabbra nem tudnak túrót venni, mert nincs kereskedelmi forgalomban. Volt idő, amikor én is magam készítettem házi tejből. De lassan már tehenek sincsenek. A tej sem az igazi... Csak megosztottam előbújó gondolataimat :)

Tálaló írta...

Kedves Vicuska!

Ausztriában is csak áttörtet lehet kapni.Pedig rögösen szerintem sokkal finomabb.
Egyébként én is nagyon szeretem.Sósan,édesen,akárhogy...
Anyu is gyakran készített otthon,és az tényleg nagyon finom volt.

Gabriella írta...

Muszáj lesz elkészítenem ezeket a kis túrós kifliket. A kép láttán kedvet kaptam hozzá...

Tálaló írta...

Remélem a Te kisfiadnak is ugyanúgy fog ízleni,mint az én csöpp lánykámnak:))
Épp az ő méretük:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.