2011. április 8., péntek

Avokádókrém lazaccal

Nyerő páros

Nagyon ritkán veszek különleges,importból származó zöldséget,gyümölcsöt.Azonban néha engem is beszippant a bőség zavara.Leginkább ha Ausztriában vásárolunk.Ott ugyanis lényegesen jobb minőségben lehet hozzájutni ezen árukhoz s olcsóbban is mint a mi kisvárosunk nagy-nagy hipermarketjében.(Azért arra kiváncsi lennék,hogy ez miképp lehetséges:hogy kerülhet nálunk másfélszer annyiba a másodosztályú áru,mint a szomszédos országban az elsőosztályú?)
A minap hazajött velünk többek között egy szép avokádó.Krémet készítettem belőle,s füstült lazaccal,pirítóssal hihetetlen finom reggelink volt.S nem is került többe,mint néhány pár minőségi virsli.

Avokádókrém,lazaccal




Az avokádó szerintem egy  elég jellegtelen ízű zöldség,gyümölcs.Csakhogy ízesítve,pirítósra kenve a rút kiskacsából hercegnő lesz.S  mivel rendkívül magas a vitamin-és ásványianyag tartalma és gazdag telítetelen zsírsavakban,így ilyentájt kifejezetten jót teszünk a szervezetünkkel ha fogyasztjuk.
Lazaccal együtt pedig annyira szép színkonbináció,hogy már csak nézni is öröm.

Hozzávalók:

egy db érett avokádó
1 szál újhagyma a zöldjével együtt
2 gerezd fokhagyma
kb.2 evőkanál olívaolaj
1 evőkanál tejföl
fél zöldcitrom leve
só,frissen őrölt bors

Az avókádót megpucolom,kettévágva eltávolítom a magját.Majd összevagdosom és a többi hozzávalóval együtt botmixerrel pürésítem.Én egy órát szoktam hagyni,hogy kicsit összeszokjanak az ízek.Jobb lenne ha tovább állna,csak akkor meg elszíneződik.
Pirítóssal,egy csomag 10 dkg-os olajban eltett lazaccal kettőnknek bőséges,pazar és egészséges reggeli volt.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.