2011. május 27., péntek

Eperkrémleves bogyós gyümölcsökkel

Áttelelt gyümölcsök

Jó egy hete,hogy először vettem epret.Bár már április végétől csábított  az illata a zöldségesnél,kivártam a szabadföldi,zamatos gyümölcsöket.
Aztán valamelyik nap a fagyasztóban kezembe akadt a tavalyról féltve őrizgetett epervelő utolsó adagja.Igazából azért hagyok belőle a tavaszra egy keveset,mert egy-egy dobozzal át lehet vészelni azt az időszakot,mikor kapható ugyan,csak nem a hazai a számomra legkedvesebb gyümölcsből.
 S most kifejezetten jól jött,mert néhány perc alatt levest készítettem belőle.Kivettem még egy adagot a  bográcsban főtt,fagyasztott marhapörköltből is.Így aztán pazar ebédünk volt mikor hazaértünk.Merhogy a délelöttöt a strandon töltöttük,ami családunk legapróbb tagjának is óriási élmény volt. 
S úgy tűnik,hogy idén a kedvezőbb időjárásnak köszönhetően lesz is mit elrakni télire.Ezért mindenkinek szívből ajánlom,hogy dugjon el néhány dobozzal a fagyasztó mélyére a tavasz egyik legfinomabb ízéből. 


Jaj,úgy élvezem én a strandot...

Eperkrémleves bogyós gyümölcsökkel




Egy doboz epervelőt kissé kiengedek.Felteszem főni,felengedem kb.ugyanannyi vízzel,rakok hozá őrölt szegfűszeget és fahéjat,meg néhány citromfűlevélkét.Mikor felforrt belerakok egy maroknyi fagyasztott bogyós gyümölcsöt(málna,áfonya,ribizli,szeder).Fél dl tejszínt elkeverek néhány kanál levessel,és így öntöm vissza a lábosba.Jól behűtöm,tálaláskor kiveszem  a citromfűleveleket és tejszínhabbal díszítem.



2 megjegyzés:

Citromhab írta...

:DDDD....és ez nem elsősorban a levesnek szól:-)

Tálaló írta...

Köszönöm Citromhab!

Már meg sem lepődök...ahol ugyanis megjelenik ez a csöpp lány,ott minden más eltörpül.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.