2011. június 7., kedd

Kovászos uborka krémleves

Tiszta erőből nyár

Nyaralunk.Itthon.A kerti medencében délutánonként vizicsatákat vívnak a gyerekek.A pici lány pedig a pancsolóban csapkodja vígan a vizet.Esténként aztán mikor már nincs olyan meleg nekiindulunk a környékbeli utcáknak.Húgom gyerekei görkorival,mi pedig kerékpárral,melynek gyereküléséből vígan csodálkozik rá a világra a kislányom.
Úgyhogy elég "elfoglalt"vagyok.Tudom nem szép tőlem,de ez az egyetlen mentségem amiért nem reagáltam ezidáig Duende kedvességére.
Pedig nagyon szeretem a blogját.Kicsit olyan nekem mintha az én blogom nővére lenne.Akire jó felnézni,akitől érdemes tanulni...Például egy finom vargányás krumplilevest,amit azóta is gyakran készítek,sok más általa közétett étel mellett.
Azon rossz szokásomon,hogy nem adom tovább a díjakat most sem tudok felülkerekedni.Viszont ígérem,hogy továbbra is felteszem azokat a recepteket,melyeket kedves blogtársaim konyhájából "csentem",s nagyon beváltak.Ennek jegyében következzék egy igazi aktualitás: Chili és Vanilia kovászos uborkalevese.Tavaly mikor kipróbáltam s megkóstoltuk egyből tudtuk,hogy ez lesz a legkedvesebb levesünk a nyári forróságban.Mert finom,hűsítő s nem utolsósorban rendkívül egyszerű elkészíteni.

Kovászos uborka krémleves



Hozzávalók(2 főre):

4 nagyobb kovászos uborka
3 dl kovászos uborkalé
3 dl zöldség-vagy húsleveslé(nálam kacsalé a fagyasztóból)
3 dl natúr joghurt
1 kis gerezd fokhagyma
tetejére: parasztsonka felkozkázva,megpirítva

Az uborkát felkockázom,a húsleveslét kicsit kiolvasztom s a többi hozzávalóval együtt alaposan összeturmixolom őket.Tulajdonképpen ennyi.
Bár én még átszűrtem,hogy selymesebb legyen.Tetejére pedig kis kockára vágott házi parasztsonkát pirítottam,s a kisült zsírjával együtt tettem a levesre.Mivel minden alapanyag jó hideg azonnal is fogyasztható,de némi együtt hűsölés csak jót tesz neki.

3 megjegyzés:

duende írta...

Köszönöm szépen, aranyos vagy és teljesen elpirultam, meg zavarban vagyok, meg minden! Én tanulok Tőletek, rengeteget!

Legközelebb ezt is én is kipróbálom, eddig csak a nyers uborkás-kapros-joghurtosat készítettem (az is addiktív), de legközelebb ez is kipróbálásra kerül! :)

Mégegyszer nagyon köszönöm! :)

(De becsobbannék a gyerkőcök mellé... :)) )

Tálaló írta...

Igényes blogot írsz,gyönyörű fotókkal úgyhogy inkább én köszönöm,hogy olvashatlak.

A medencébe sajnos mi is ritkán férünk be,mert bár a legnagyobb felfújható van a húgoméknak,mindig megtelik a szomszéd gyerekekkel.

Viszont nemrég akkora vihar szakadt ránk,hogy az udvaron is simán lehetne fürdeni.Meg sajnos a pincében is(úgyis unatkoznék az este,éjszaka),úgyhogy én ott fürdőzöm,míg el nem fogy belőle.
Még szerencse,hogy jég csak pár percig esett,legalább a parányi veteményesem nem tette tönkre.

duende írta...

Hozzánk is megjött az a nagy vihar, egy nappal utánatok. Akkora dörgés volt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.