2011. augusztus 28., vasárnap

Alföldi húsgombócleves

Balzsam

Néhány napja,hogy eljöttünk a napfény városából.Rendszeresen eltöltünk Szegeden egy-egy emlékezetesen szép hetet de ez a mostani  minden várakozást felülmúlt.
Már hónapok óta szemeztem a "kajak kenu rock and roll"utcai plakátjain a dátummal.Kifejezetten ötletesnek találtam már az esemény köré épített reklámot is.S hát végre akkor lesz verseny mikor mi is lennt leszünk. Ráadásul világbajnokság.Aztán a hőség miatt elvetettük az ötletet,hogy kimenjünk.Mert magunkat sem  de  főképp a kicsi lányt nem akartuk kitenni a forróság és a tűző nap kellemetlenségeinek.Viszont a városban lépten-nyomon felzászlózott autókba,ünneplő társaságokba botlottunk.Így éreztünk valami keveset abból a hangulatból ami a Maty-éri pálya mellett lehetett.Mert barátaink elmondása alapján elképesztő volt a hangulat és felemelő volt ott a helyszínen megélni,látni a versenyeket,hallgatni a himnuszt.Ami hatszor is felcsendült.Hála a mi rock and roll gyerekeinknek.Akik tényleg a lapátok közé csaptak.
Szeged a szívet melengető esemény mellett kulináris élvezetekkel is csábított ezen a hétvégén.Ugyanis a grillfesztivál is ekkor zajlott.Bár mi ezt is kihagytuk,ezt viszont cseppet sem sajnáltuk.Ugyanis Misi barátunkhoz voltunk hivatalosak halászlére.Sok étterem készít a városban nagyon finom halászlevet,s szívből ajánlom mindenkinek figyelmébe aki Szegedre látogat.Csakhogy a barátunk által készített halászlé mindegyiket felülmúlja.Egyrészt mert nem kis munkával főz friss halakból a harmincfős társaságra.Másrészt szívvel-lélekkel készíti s lát vendégül bennünket a családjával egész nap.Merhogy még estére is mindig készül finomság:roston sült halfilék,salátákkal(azt hiszen az utolsó vacsorámra is ezt kérném,ha tehetném).Gyönyörű nap volt ez is,mint mindegyik,mikor összejön a társaság és jókat beszélgetünk,iszogatunk.
Végül a hétvégére a koronát a szabadtéri játékok utolsó előadásának megtekintése tette fel,s balzsamozta be a lelkünket.Még januárban vettünk rá jegyet kétségek között,hogy a kicsi lány mellől el tudunk-e majd menni.Nos ő ismét bebizonyította,hogy egy angyal,ugyanis mélyen aludt már,mikor otthagytuk a sógornőm felügyelete alatt.S így tényleg felhőtlenül tudtuk élvezni a Valahol Európában musical minden pillanatát.Mert élvezetes volt az elejétől a végéig.Meghökkentően életszerű díszlet,szívszaggató indító jelenet,parádés szerposztás,gyönyörű dallamok.Nekem leginkább Szőcs Artur és Grünwald Dávid játéka tetszett.Na és Mácsai Pál,aki a messziről vakító kék szeme mellett a kiábrándult karmester megformázásával is teljesen rabul ejtett.
Nem tagadom,nagy hatással volt rám a darab.Majd hazamenet újra elgondolkodtam ,hogy minek hoznak be amerikai musiceleket egy olyan országba ahol Dés László és Presser Gábor  él és alkot.Mert a tengerentúlról importált darabok a nyomukba sem érnek az általuk jegyzett musicaleknek.És biztosan vannak még ebben az országban tehetségek,akik szintén élvezetes zenés darabokat tudnának írni.Csak lehetőséget kellene nekik adni.
A sok fecsegés után pedig jöjjön egy leves.Sajnos nem halászlé,mert nem elég,hogy nem szoktam főzni,de még halat sem tudnék hozzá fogni.Viszont ez a leves is finom,és ezt is Szegeden szoktam enni.


Alföldi húsgombócleves

Most,hogy kicsit enyhült az idő jólesett a sokféle gyümölcsleves után valami tartalmasabb,finom leves.
Kicsit eltértem a recepttől,ugyanis nokedlit nem tettem bele.Szerintem így is elég laktató.


Hozzávalók(4 főre):


2 maroknyi felkockázott sárgarépa
kis maroknyi felkockázott fehérrépa és zellergumó
maroknyi borsó
1 közepes burgonya,felkockázva
2 közepes fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 szelet füstölt szalonna
20-25 dkg darált hús(nálam sertés-marha vegyesen)
maroknyi rizs
1 tojás
só,bors,pirospaprika,petrezselyemzöld

Az apróra kockázott szalonnából kisütöm a zsírt majd beledobom az egyik felkockázott vöröshagymát.Üvegesre dinsztelem,ezután beleteszem a zöldségeket.Kevergetve kissé pirítom őket,majd belereszelem a fokhagymákat és megszórom pirospaprikával.Felengedem vízzel,épp csak annyival,hogy ellepje a zöldségeket,sózom,borsozom.Míg felforr addig a másik felkockázott hagymát a darált hússal  a rizzsel sóval,borssal összekeverem.Kis gombócokat formázok és beleteszem őket a levesbe.Lassú tűznél főzöm készre.Legvégül beleszórom a felaprított petrezselymet.

2 megjegyzés:

duende írta...

Örülök hogy ilyen gazdag, szép, élménydús nyaratok volt! :)

A leves gyönyörű és ínycsiklandó! Már nekem is hiányzik egy tartalmas, jó kis leves. Ebben a hőségben egyáltalán nem főztem, legalábbis levest nem. Ellenben az idei első töltött paprikám elkészült és 3 napig ettem. Imádom. :)

Tálaló írta...

Hát igen,kellett egy kis ember ahhoz,hogy legyen időnk kiélvezni az életet.Mert elötte én hétvégente dolgoztam,így egy csomó jó programból kimaradtam.Most pedig vele együtt pótóljuk be az elmúlt éveket.

Mi is napokig gyümölcslevest,meg dinnyét ettünk.Meg tésztákat.
A töltött paprikát én is imádom,ha főzök mi is napokig esszük.Jó,hogy eszembe juttatad,a jövő héten szerintem főzök is egy nagy lábossal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.