2011. november 22., kedd

Fehér hagymakrémleves

Keddi gyors

Húslevest főzni ráérős szertartás.Keveset nem lehet és nem is érdemes készíteni.Két napig jóízűen megesszük,aztán kedden a maradék lé valamilyen krémlevesben végzi.És a fagyasztóban:hogy olyan heteken is legyen krémleveshez,rizottóhoz mikor nem készül húsleves.

Fehér hagymakrémleves

A megmaradt húslé pillanatok alatt testet-lelket melengető,laktató levessé válik. A vöröshagymától kicsit lágyabb ízű,édeskésebb hagymaféle aktív közreműködésével.  



2 főre veszek 5 db közepes fehér hagymát amit felkarikázva olívaolajon puhára párolok.Felöntöm fél liter húsleveslével és forrásig főzöm,majd botmixerrel pürésítem.Két evőkanálnyi creme fraiche-t elkeverek kevés lével,majd a leveshez adom és összeforralom.De bármilyen natúr krémsajt,vagy egy dl tejszínben elkevert egy evőkanálnyi liszttel is szoktam krémleveseket sűríteni a hűtőszekrény tartalmától függően.Levesbetétnek felkockázott füstölt sajtot szórunk bele.

7 megjegyzés:

Seafalcon írta...

Guszta, és az ötlet is jó, gondolatban továbbfejlesztettem, én ezt a sajtkészítés után visszamaradt savóval fogom készíteni!

kolozsgabi írta...

Milyen egyszerű és mégis milyen finom lehet. Én a hagymalevesbe szoktam tenni egy kis fokhagymát is és oregánót, de sajttal még nem próbálkoztam, ezt is ki kell próbálnom!

Tálaló írta...

Hát épp ez a jó a krémlevesekben:egy kevés zöldség,némi tejszín,vagy sajtféle,mindenből amit épp találunk odahaza.Levesbetét meg lehet megmaradt sajt,szikkadt kenyér.
Ti is az épp otthon lévő alapanyagokkal gondoltátok tovább,és ennek én szívből örülök:)))

Wienermädel + Co írta...

Deine Rezepte machen sehr hungrig! Liebe Grüsse

Tálaló írta...

Oh,es tut mir leid:)))

Vicuska írta...

Vasárnapi húslevesünket holnapra átlényegítem, köszi!!! :)

Tálaló írta...

Vicuska,nem fogod megbánni:)))
És jól is jön a hagyma mert nyakunkon az infulenza.(ó,most látom,hogy rímel...azt hiszem költő leszek,ha nagy leszek:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.