2012. október 30., kedd

Tökös-mákos rétes

Korán kopogtatsz tél

Tegnap leesett az első hó.Valahogy nem készültem még fel lélekben a télre és nagyon furcsa volt látni a még itt-ott zöldellő fákon a fehér leplet.Ettől meghökkentőbbek már csak a piros paradicsomokon csücsülő hópelyhek voltak.
Ez nekünk is egy kurta hét,a férjemnek sincs sok munkája,és a gyerekeknek is őszi  szünet van a szomszédunkban.Ettől,meg a kinti fehérségtől olyan ünnepi hangulatom lett.Mintha  csak a karácsony jönne.Pedig messze van...még akkor is ha itt-ott már a karácsony jegyében próbálják kínálni portékájukat az üzletek.
Én még sok napon át szeretném élvezni az őszi,gyenge napsugarakat,beszippantani az avar illatát,és lakmározni az őszi zöldségek,gyümölcsök zamatos kavalkádjából.Majd csak ezt követően készülni,estékén át az apró gyertyák fénye mellett, fahéj meg narancsillattól mámorosan a karácsonyra.

Tökös-mákos rétes

Annyira jól illik az őszbe ez az étel.Zamatos,tartalmas,mégsem nehéz finomság.A sütőtök pedig számomra ennek az évszaknak az igazi jelképe a gyönyörű színével.
Aki nem szereti a sütőtököt,az készítse főzőtökből,vagy ahogy én is korábban, almával.Most Duende nyomán jött az ötlet a sütőtökös verzióhoz.


 

Hozzávalók:

1 csomag réteslap(12 lapos,Spar-os)
1 kicsi sütőtök
20 dkg darált mák,
20 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
maréknyi mazsola,
zsemlemorzsa
olaj

A tököt megtisztítom és nagylyukú reszelőn lereszelem.A mákot elkeverem a porcukorral a mazsolával és a citrom reszelt héjával.
Egy konyharuhát benedvesítek.Kicsomagolom a réteslapot,egyet leterítek,vékonyan megkenem olajjal,majd rátéve még egy-egy lapot ugyanígy járok el.A még várakozó réteslapokat lefedem a konyharuhával,hogy ne száradjanak ki.Az olajozott lapokat a feléig vékonyan megszórom zsemlemorzsával,ráteszem a lereszelt tök negyedét,majd a cukros mák negyedével megszórom.A két végét picit felhajtom,és feltekerem a rétest.Sütőpapírral bélelt tepsire teszem.Ugyanígy elkészítek a lapokból még három rudat.Lekenem őket olajjal,és 180°c-ra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütöm.Porcukorral meghintem,picit hűlni hagyom és szeletelem.




7 megjegyzés:

duende írta...

:) Örülök hogy ízlik, hogy tetszik ez a finom zalai rétes! :)

Tálaló írta...

Minden rétest imádok,de ez toplistás:))

kolozsgabi írta...

Biztos nagyon finom lehet! Imádom a tököst mákost! Egy időben még patiszonnal is csináltam a mákost!

Gabriella írta...

Nem ettem még tökös-mákost, kíváncsi vagyok rá. Tetszik a recepted. Az egyik sütis könyvemben nekem is van egy tökös-mákos rétes recept, de eddig még nem mertem elkészíteni a tök miatt... :)

kolozsgabi írta...

Kedves Gabriella!
A tök ebben a receptben csak ezért van, mert így szaftosabb lesz a mákos töltelék, nem olyan nyögvenyelős száraz, mint amikor a tésztára csak cukros mákot szórnak és ropog a fogad alatt (arra is kell egy kis lekvár).

Tálaló írta...

Köszi Gabi,így igaz:)Én még főzőtökkel próbáltam,de sütőtökkel szerintem finomabb.
Az a jó,hogy bármelyikkel működik,vagyis azt lehet beletenni amelyiknek szezonja van.

Gabriella,tényleg sokkal finomabb,mint a csak mákos.Mert ahogy Gabi is írta szaftosabb.És mivel a tök elég semleges ízű,a mák íze a domináns.
Viszont almával is nagyon jó,én azzal is készítettem már.Próbáld ki,nem fogod megbánni:))

Gabriella írta...

Almás-mákos sütiket szoktam készíteni, annyira finom. Így, hogy meggyőztetek Gabival, talán megpróbálom a tökös verziót... ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.