2012. december 19., szerda

Burgonyapüré-torta

Kényelmes ünnepi főzőcske

Szívesen kísérletezek új ételekkel,ízekkel.De az ünnepi asztalra nem mernék olyat tervezni,amiről nem tudom biztosan,hogy megállná a helyét.
Ezért próbáltam ki ezt a köretet.Amiért nagyon tetszik,az az,hogy össze lehet rakni aztán elvan a sütőben,nem frissen kell vele bajlódni.A másik köretnek félbevágott,kacsazsíros,fűszeres,burgonyát sütök,szintén a sütőben.A kacsacombok,mellek az elősütés után ugyancsak a sütőre lesznek bízva.A narancsos párolt káposzta és a vörösáfonya szósz pedig előző nap elkészíthető.Csakúgy mint az isteni kacsahúsleves.
Szóval míg az ételek irulnak-pirulnak én kényelmesen megterítek,felöltözöm,és nem fáradtan,lestrapálva fogok az ünnepi asztalhoz ülni.

Burgonypüré-torta

Jamie Oliver sütött hasonlót zöldspárgával.Úgy is el fogom készíteni szezonjában.De karácsonyra adta magát a kelbimbó,ráadásul szintén zöld,és friss íz.És nem utolsósorban mutatós,ahogy ott csücsülnek a krémes burganyapüré tetején.


Hozzávalók(4 főre):

0,8-1 kg burgonya
10 dkg sajt lereszelve
2 dl tejszín
12 dkg vaj
réteslap,4-5 rétegben
25-30 dkg kelbimbó
só,bors,fokhagyma

A burgonyát megpucolom,felkockázom és sós vízben puhára főzöm.Félidőben beledobok egy-két gerezd megtisztított fokhagymát.Ha megpuhult lecsepegtetem és a fokhagymával együtt összenyomkodom.Beleteszek úgy 5 dkg-nyi vajat,a tejszínt,a reszelt sajtot,sót,borsot és jól összekeverem.A kelbimbókat sós,kissé szódabikarbónás forrásban lévő vízbe dobom 4-5 percre,majd lecsepegtetem.A többi vajat kissé felolvasztom.Tűzálló tálba rakom a réteslapokat,minden lapot vajjal megkenve.Majd a réteslapok ölelésébe kanalazom a burgonyapürét.Tetejére rakosgatom a kelbimbókat,és a maradék vajat rálocsolom.
Legközelebb nem hajtom ki ennyire a réteslapokat.Mert úgy talán mutatósabb lesz.Viszont kellenek,mert nekik köszönhető,hogy  pár perc pihentetés után szépen lehet kivenni a tálból a tortakockákat.


Most "dobverőket"sütöttem hozzá,de önmagában,főételként is megállja a helyét.



 

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Nagyon tetszik, a kelbimbó az egyik kedvencem, de csak én és a párom szeretjük. Biztosan krácsonykor is készítek, láttam valahol egy receptet, fűszeres hagymás tejszínben volt sütve, azt hiszem kipróbálom. Tényleg önálló ételként is remek lehet, mondjuk nálunk a fiúk ilyenkor csodálkozó szemekkel kérdezik, hús nincs?:)

Tálaló írta...

Szerintem a férjemmel sem nagyon tudnám megetetni hús nélkül,de én most is csak magában ettem.Jó,ő a kelbimbót is csak azért eszi meg mert tudja,hogy egészséges.

Nagyon jól hangzik az a recept,remélem felteszed,ha sikerül.Én csak sült baconnal és juhtúróval megszórva szoktam készíteni.De csak simán párolva is megeszem,mert nagyon szeretem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.