2013. január 25., péntek

Harcsapaprikás,túrós csuszával

A leggyorsabb

Nagyon szeretek főzni.De szabadnap még a konyhatündéreknek is jár,nem igaz?
Épp ezért a heti menüt úgy találom ki,hogy legyen olyan nap is amikor nem állok a konyhában.Télen ugyan sok olyan étel van,amit több napra érdemes főzni,és én is így teszem.Azokat viszont olyankor készítem,amikor másnap nem vagyok itthon,s csak ki kell venni megmelegíteni a hűtőből.
A másik amire mindig figyelek,hogy hetente együnk halat.

Harcsapaprikás,túrós csuszával

Több idő leírni,mint elkészíteni.Ettől csak Igló kapitány lenne gyorsabb,de ő nem jöhet be a konyhánkba.Szerencsére a kislánynak is ízlik,s talán ő sem bánja ha inkább az én főztöm eszi.



Hozzávalók(2 adag):


30 dkg harcsafilé
1 kisebb fej hagyma
só,bors,olaj,pirospaprika
kb.20 dkg csuszatészta
túró,tejföl
egy szelet fehérszalonna
ízlés szerint kapor(nekünk ebben az ételben nem ízlik)

A vöröshagymát és a szalonnát apróra,a harcsát falatnyi kockára vágom. A szalonnának kiolvasztom a zsírját és kiszedem a pörcöket.A visszamaradt zsíradékon megfonnyasztom a hagymát,megszórom pirospaprikával majd hozzáteszem a halat.Sózom,borsozom és pici vizet öntve alá,fedő alatt kb.10 perc alatt készre főzöm.
A tésztát sós,forrásban lévő vízbe dobom,s ha megfőtt elkeverem túróval.Tálaláskor a tetejét meglocsolom tejföllel,és megszórom a szalonnapörcökkel(vagy kaporral).

6 megjegyzés:

Anikó írta...

Annyira szeretem, hogy hasonló az ízlésünk, és hasonlóképpen sütünk, főzünk!:-)
Egy kérdésem lenne, a harcsapaprikás milyen harcsából csinálod? Magyar, vagy afrikaiból harcsafiléből? Mert más az ízűk. :-)
Mi sem eszünk halrudakat...

Tálaló írta...

Anikó,én is:))

A magyart jobban szeretjük,én úgy érzem,hogy tisztább ízű.A közeli halastónál tudunk venni,csak nekünk kell tisztítani,filézni.De már megy:))

Ezen meg sem lepődök.Hisz te is szívből gondoskodsz a családodról:))

Anikó írta...

Ebben sem csalódtam, az afrikai harcsát sem szeretem, csak a magyart! De ha ilyen jó helyről tudtok halat venni, az külön öröm.:-)Zsolti pecázik, de harcsára nem.:-)
Szép hétvégét Nektek!

Tálaló írta...

Ó,az az igazi:)
Egy volt kollégám szokott adni maga fogta,dunai halakat.Az valami hihetetlenül finom.

Nektek is szép hétvégét kívánok!

kolozsgabi írta...

Milyen jó nektek, hogy a közeli tóból lehet halat venni, próbálnám én ezt itt Pesten....A párom imáiba foglalna Téged ilyen ebédért, én is megcsinálom, de nem eszem, nem szeretem (sajnos), viszont a csuszát megenném! (azt meg Zoli nem szereti, jól kiegészítjük egymást). Kicsi lánynak jó étvágyat, jó, hogy szereti a halat!!

Tálaló írta...

Megfőzném a párodnak is szívesen,de inkább te készítsd el.Hogy te legyél az istennője:))

Bár ahogy olvasom,elég lenne kettőtöknek egy tányérral:))

Pesten nincs tippem,viszont ha Szegeden jártok a Mars-téri piac Anna csarnokában vagy egy halasbolt.Bár ott én legtöbbször pontyot veszek,de sok másféle hal is van.És nagyon jó ízű.Ha hazaindulás előtt veszel,kibírja az utat,s akár otthon le is fagyaszthatod.

Én is örülök:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.