2013. február 8., péntek

Milánói makaróni rántott szelettel

Vallomás


Azt hiszem önmagamnak és főleg az engem olvasóknak tartozom annyival,hogy elismerjem:számomra igazi szerelemgyerek ez a virtuális szakácskönyv.Szívesen írom,és nagyon megtisztelő,hogy vagytok,akik szívesen olvassátok.
Az eltelt bő három évben egyszer sem éreztem,hogy kifulladtam volna,vagy feladnám.Igaz mindig arról írtam ami épp foglalkoztatott,és sosem befolyásoltak gasztronómiai trendek,vagy,hogy olyan recepteket tegyek fel,melyek nagyobb nézettséget vonzanak.
Kislány korom óta szenvedélyem a főzés:ötévesen tésztát gyúrtam a nagymamám mellett.Az első lecsót tizenkét, az első pogácsám tizenhat évesen készítettem el teljesen egyedül.Másfél évtizede állok a konyhában napi rendszerességgel,nem divatból hanem kedvtelésből.És szívből örülök,hogy a rengeteg készétel és "házhoz jön az ebéd"világában nagyon sokan vagyunk(s talán egyre többen),akiknek fontos a jó házi koszt,és szívesen dolgozunk érte.Jómagam sem a blog kedvéért főzök,sütök meg egy ételt,hanem a családomnak.Viszont ha átmegy a rostán(nem ritkán többször),akkor,csakis akkor kerülhet fel ide.Szívesen kísérletezem,de szeretek a régi,jól bevált receptek szerint is főzni.Gyakran készül például főzelék,s hogy mégsem találkoztok itt vele,annak egyszerű a magyarázata:ahány ház,annyi szokás.A burgonya-és a borsófőzeléket  jómagam is kétféleképp készítem,hol így hol úgy.A legnagyobb kedvencem mind közül a spenót.Mondjuk eme rajongásomban csak a pici lány osztozik velem,a férjem ki nem állhatja.Viszont(bár ez sem trendi) minden főzelékbe kerül rántás.Igaz,hogy leheletvékony benne,de érzik a jellegzetes íze.Nálunk nem nyerő a zöldség turmixolásával való sűrítés.Mellesleg szerintem az nem is főzelék.
Ha össze kellene szednem a család tízes toplistáját az ebédek terén,abból legalább háromban szerepelne a paradicsom.S bár a következő étel sem divatos(sőt,olvastam olyan véleményt is,hogy ciki)mi mégis egyöntetűen szeretjük.Ugyan a rántott hús meg belőlem nem vált ki rajongást,de kétféle társaságban szívesen eszem:az egyik a következő étel,a másik pedig a rántott csirkecomb(csakis háztáji csirkéből,melynek finomabb,omlós és szaftos a húsa) petrzselymes újkrumplival és fejessalátával.

Rántott szelet milánói makarónival

Az ételbárba,ahol fiatalabb éveimben gyakran jártunk milánói sajtos karaj néven futott.A leheletvékonyra klopfolt húsok közé egy szelet sajtot tettek panírozás előtt,és gombás,paradicsomos tésztával tálalták.Népszerű étel volt,bár valószínű,hogy nem az olasz gasztronómia ihlette.


Két adaghoz kevés olajon megdinsztelek egy közepes fej vöröshagymát apróra vágva.Majd hozzáteszek 6-8 vékonyra szelt gombát.Kicsit pirítom és felöntöm fél liternyi paradicsomszósszal.Sóval,tört fehérborssal és oreganóval fűszerezem.Kis lángon főzöm sűrűre kb.fél óra alatt.Személyenként kb.15 dkg makarónitésztát félkeményre főzök,majd elkeverem a szósszal.1-2 szelet rántott hússal(csirke v.sertés ízlés szerint) és reszelt sajttal a tetején tálalom.
Akár maradék rántott hús mellé is elkészíthető másnap,ha amúgy körettel kevés lenne már a hús.Ennél ugyanis  a tészta önmagában is megállja a helyét,s még a nagyétkűeknek sem lesz olyan érzésük,hogy csak köretet ettek.

 

7 megjegyzés:

pave írta...

Imádom..csak én spagetti tésztával készítem, mert az a kisebbik lányom kedvenc pastája. És ennek a párosításnak tényleg semmi köze az olasz konyhához, de azért nagyon jó...

Anikó írta...

Elöszőr is, én is teszek rántást a főzelékbe, de nem csomós, és nem áll meg a főzelékben a kanál.:-)

Ezt a spagetti rántotthús kombinációt egy étteremben ettem elöszőr. És nagyon ízlett, már elkészítettem én is itthon. Jó hogy eszembe jutattad!:-) De a petrezselymes krumpli, saláta...imádom, de messze van még hogy együk..újkrumplival, szaftosan..hmmmm..
Hétvégén vadast csinálok!:-)

Nagyon szép hétvégét nektek!

Tálaló írta...

Látom nem csak nálunk tarol ez az étel:))
Pave,megértem a kislányod,nálunk is a spagetti a legnépszerűbb:)

Anikó,nincs az már annyira messze.Legalábbis reménykeltő a napok hosszabbodása.Ma elmentünk bicajozni,mert már a hóban is azért kérlelt a kislány,és örömmel nyugtáztam,hogy negyed hatkor teljesen világos volt:))

Jaj,imádom a vadast.Nemrég volt,de újra megenném.

Nektek is szép hétvégét kívánok.És egy kis napsütést mindnyájunknak.

Hankka írta...

Néhány éve fedeztem fel ezt a párosítást, és ciki vagy nem, mi is nagyon szeretjük! :)

Tálaló írta...

Ó,én nem is gondolom,hogy ciki.Hogy is lehetne az amit szeretünk,és jóízűen megeszünk:))

Én inkább akasztanám ezt a jelzőt olyan ételekre,melyek tele vannak nehezen hozzáférhető és nemegyszer megfizethetelen alapanyagokkal.

Gabriella írta...

De érdekes, én még nem hallottam erről a párosításról... Jó, hogy mindig hallok és látok valami újat. Ez a verzió a férjemnek nagyon bejönne.

Tálaló írta...

Egy próbát mindenképp megér:))
Nálunk a kicsi lány is rajongója,úgyhogy a kisfiadnak is bátran ajánlom.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.