2013. február 28., csütörtök

Rántott zöldségek remulade mártással

Érzitek?

Van valami a levegőben...Üde,friss,pezsgő.
A szellő már nem csípős hanem simogató.A reggeli fény,a madarak víg éneke,a rámkacsintó napsugár és a természet illata mind-mind a tavasz érkezését ünneplik.
Az itt-ott még fehérlő kisebb hókupacok pedig olyan valószínűtlenek.

Ma lemostam a lépcsőket,teraszokat.A víz többszöri csere mellett is mindig sárrá változott.S ahogy elnéztem jónéhány napra ad elfoglaltságot a tél és a rengeteg hó nyomainak eltakarítása.Pedig azt gondoltam,hogy nem tudok majd mit kezdeni a hirtelen jött szabadidőmmel.De már nem aggódok.Azon a néhány délelöttön,amikor a kislány a bölcsiben játszik,s én is letudtam a szokásos elfoglaltságaimat lesz időm  rendbetenni a ház környékét és a kertet.Már most ezer tervem van újabb veteményesek kialakítására,még több zöldség-gyümölcs termesztésére.

Rántott zöldségek remulade mártással


A panírozás nem a szívem csücske.A rántott húshoz néhány kivételtől eltekintve neki sem állok.De a zöldségek...na azokért bármikor hajlandó vagyok összekenni annyi edényt,és a fél konyhát.
Hiába érződik a tavasz,a zöldségkínálat még jobbára ezekre korlátozódik.De így annyira finomak,hogy mindig többet készítek,mint ami délben elfogyna.Mert este,hidegen is szívesen esszük.




A rántott zöldségekhez gombát,hosszában szeletelt fehér-és sárgarépát,felkarikázott burgonyát,óvatosan karikákra vágott vöröshagymát készítek elő.Ezenkívül ha van itthon brokkoli akkor abból is teszek hozzájuk,vagy szoktam lefagyasztani karfiolt panírozva,és abból is veszek elő párat.

A zöldségeket sózom.Lisztbe,tojásba,majd zsemlemorzsában megforgatva bő,forró olajba dobom,majd kissebb lángon sütöm őket készre,több részletben.Ezeknek a zöldségeknek nem kell előfőzés, pár perc alatt annyira átpuhulnak,hogy élvezhetőek legyenek,de megtartsák az ízüket.Egyedül a karfiolt szoktam előfözni,épp ezért ősszel,egyszer elszórakozok egy nagyobb adaggal és panírozva lefagyasztom.Majd fagyott álapotban dobom őket az olajba,és néhány perc alatt megsütöm őket.

A remulade mártáshoz egy tojás sárgájához mokkáskanálnyi mustárt és néhány csepp citromot adok.Folyamatosan keverem habverővel s közben csepegtetve hozzáadok egy dl napraforgóolajat.Kevés sóval,frissen őrölt fehérborssal és cukorral ízesítem.Majd belekeverek egy apróra vágott közepes méretű csemegeuborkát,és ha van bontva,akkor néhány kapribogyót,szintén apróra vágva.Ugyan a remuládéba nem kell,de én szoktam egy dl-nyi joghurtot is keverni,szerintem így könnyebb és pikánsabb ízű.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.