2014. február 12., szerda

Grillezett sajt céklával

Belső fiatalság

Megelégeltem.És arra jutottam,hogy meg kell állítanom a rohanó időt.Szeretnék újra mozgékonyabb,terhelhetőbb lenni.Szeretnék erős,csillogó hajat,szép bőrt,kevesebb ráncot,jobb közérzetet.Úgyhogy megpróbálom,amit még soha:tartani egy rövid szünetet,hagyni,hogy pihenjen kicsit a szervezetem.Már többször megfordult a fejemben,de az utóbbi időben jelezte is,hogy szüksége lenne rá.Így jó hétig minden húsfélét,fehérlisztet,cukrot,fűszereket kiiktatok az étkezéseimből és a közepén megpróbálok két napnyi léböjtöt tartani.Készültem sok-sok (pincében telelő,nem vegyszerekkel kezelt)sárgarépával,céklával,almával és előkotortam a gyümölcscentrifugát.Lélekben jó ideje készülök rá,talán ez segít az amúgy hedonista,főzni és enni szerető énemet háttérbe szorítani.És ha ez sikerülne,és hatásos lenne,úgy a melegedő hónapok zöldség-és gyümölcskínálatában  még könnyebben menne.
Néhány hete elhagytam a reggeli szertartásos kávézásom,helyette egy nagy pohár vízzel indítok.Mondjuk mindig ittam bőven vizet,s nálunk nagyon jó minőségű folyik a csapból is(palackozzák Szigetközi Friss Víz néven).Mikor kiderült a magas vérnyomásom azt hittem,hogy a kávéra,a finom illatával nekem akkor szükségem van,így onnantól koffeinmenteset ittam.Aztán most még én is csodálkozom,hogy mennyire nem hiányzik.
Rövid ideje újra nordic walkingozunk a húgommal s intenzív,hosszú távokat teszünk meg.Nagyon rámférne a fogyás is,de ennek az egésznek nem ez a motivációja.Csak a kellemes hozadéka lenne.A fő ok,hogy szeretném újra olyan energikusnak érezni magam a bőrömben mint huszonévesen.

Grillezett sajt céklával

Amikor ennyire finom ételt sikerül összehoznom,akkor egy kicsit sem zavar,hogy húsmentes.És már most érzem,mennyire jót tettem a szervezetemmel ebben a pár napban.És a java még csak most következik...ha sikerül.



Hozzávalók(2 főre):

6-7 db apró cékla
1 cs halloumi sajt
kis maroknyi rizs
kevés dió
só,olívaolaj

A rizst háromszoros mennyiségű,enyhén sós vízben felteszem főni.A céklákat alaposan megmosom,felvagdosom és serpenyőben kevés olívaolajon,fedő alatt fékeményre párolom,sütöm.A sajtot négy szeletre vágom és felhevített grillsütőbe teszem 2-3 percre.
A diót száraz serpenyőben kissé megpirítom és mozsárban durvára töröm.
Tányérra szedem a rizst,mellé a céklát és a sajtszeleteket majd megszórom a durvára tört dióval.

4 megjegyzés:

kolozsgabi írta...

Húú, jó kis program, csak kitartás! Finom ez az ebéd, jó ötletet adtál a hétvégi ebédhez! Köszi!

Kati írta...

Én is most fogtam neki a karácsonytól errefele felszedett 5 kg leadásához :) KItartást Neked :)

trollanyu írta...

Még nyáron ettem ilyen grillezett sajtot, de nagyon finom:) Sok sikert a fiatalodáshoz:) Én akkor éreztem magam a legjobb formában, mikor futottam, sajnos most nagy a hó, nem lehet, de már várom, hogy újra kezdjem:)

Tálaló írta...

Köszönöm Gabi:))

Kati,köszönöm és neked is sok sikert!

Trollanyu,sajnos nálunk idén elmaradt a tél.Ma tíz fok volt,sportolásra épp ideális.
Sífutás?Egyszer próbáltam,ahhoz kell csak állóképesség.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.