2014. április 3., csütörtök

Medvehagyma krémleves

Két hét

Napsütötte reggelen pici kezét az enyémbe csúsztatva besétálni az óvodába.Lassan,ráérősen.

Két hétig szinte alig találkoztunk.Reggel még aludt mikor mi indultunk,aztán mire este hazaestünk,már megfürdetve,megvacsorázva hoztam át a húgoméktól.Felbecsülhetelen volt  az a fél óra míg nem feküdt le,s,hogy a mesét én mondhattam el és én takargathattam be.
Felértékelődnek dolgok...Néha,főleg a kezdetekben volt olyan érzésem,hogy hiba volt egy házba költözni a testvéremmel.Aztán mikor szükségünk van egymásra akkor kiderül mennyire jól tettük,hisz karnyújtásnyira a másik segítsége.És sok évbe telt,de összecsiszolódtunk,s számíthatunk a másikra.
Felértékelődnek pillanatok...A megszokott mindennapokból kiszakadva,sok munka mellett a nap legszebb időszaka az a kevéske idő volt,amíg este találkoztunk.És magamhoz ölelhettem pöttöm lánykámat.

Jó volt várni.Várni,hogy újra kéz a kézben sétálhassunk be az óvodába.S várni a délutánt,mikor elbicajozhatok érte a szikrázó napsütésben.És jó megélni az ilyen napok minden pillanatát.

Medvehagyma krémleves

Még hetekkel ezelőtt szedtünk egy kosárnyi medvehagymát.Egy részét szárazon pirított dióval és olívaolajjal összeaprítottam pestónak.Másik felét pedig kis csokrokba kötve lefagyasztottam.
Az erdő alján már virágzik,de nálunk a kertben még nem úgyhogy most még frissből készült.
Két hétig főként szendvicseken éltünk,így most teljesen ki vagyunk éhezve a levesekre.Tegnap vacsorára dobtam össze,kb. öt perc alatt.




Két csapott evőkanálnyi lisztet olajon világosra pirítok.Hozzáteszek egy kis csokor medvehagymát,felengedem vízzel,sózom,enyhén borsozom és néhány percig főzöm.Ekkor elekeverek benne egy evőkanálnyi natúr krémsajtot és összeturmixolom.Szárazon pirított tökmagot szórok bele és meglocsolom tökmagolajjal.

A konyhaablak alatt van ugyan a barackfa,de nem volt időm gyönyörködni benne mikor kivirágzott.Legutóbb mikor elmentem mellette még rügy sem volt rajta.Viszont marad ez a csodás tavaszi idő,úgyhogy az egész hétvégét a szabadban fogjuk tölteni.Kertészkedünk,bicajozunk,bepótoljuk az elmúlt időszakot.

Mindenkinek kellemes,virágillatú,napfényes hétvégét kívánok!

 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.