2014. július 30., szerda

Borsófőzelék, rántott parízerrel

Szünidei menü

Nincs nagy mozgásterem.Úgyhogy legtöbbször külön főzök a kisasszonyra.Állítása szerint minden nap jó lenne neki a borsófőzelék.Vagy a spenót.Jó, szerencsém van,mert  sok gyerek rá sem néz a főzelékekre,és hát én is nagyon szeretem mindkettőt.Na de napokon,heteken keresztül?
Amit még biztosan megeszik az a paradicsom-és a borsóleves,a bolognai spagetti és a palacsinta.Úgyhogy ezeket variálom s én vagy ezekből eszem,vagy abból amit a férjemnek főzök.Mert természetesen ő egyik főzelékfélét sem eszi meg.Jó nekem,hármunkra kétfelé főzök...


Borsófőzelék rántott parízerrel

Sokszor készül télen is,de ilyenkor friss borsóból az igazi.Kicsit macerás,de jó móka a teraszon ülve közösen fejteni,közben csipegetni belőle.Bár a kiskuktám jobbára friss fogasztásra fejtegeti csak a hüvelyeket:)



Ez is az "ahány ház annyi szokás" kategória.Anyutól tanulva éppúgy készítem,ahogy ő főzte nekünk egykor,és nekem máig a rántott parízer a legjobb kísérője.

 

A kifejtett borsót kevés olajon,fedő alatt puhára párolom.Közben megszórom  cukorral és sóval.Mikor megpuhultak a szemek staubolom(megszórom kevés liszttel)elkeverem,hogy a liszt rátapadjon a szemekre,így nem lesz majd csomós.Ezután fokozatosan felengedem tejjel,közben pedig tovább kevergetem.Ha belefőtt a liszt is,megkóstolom s ha szükséges utánaízesitek sóval,cukorral.Akkor finom ha egyik íz sem érződik külön,ha harmóniában vannak egymással.

Parízert ritkán veszek,de akkor csakis olyat ami minőségi,magas hústartalmú.Felénk szerencsére van ilyen,kis húsüzemben készülő fajta.A rántott parízerhez vastagabbra szelem,majd lisztbe-tojásba-prézlibe forgatva néhány perc alatt olajban kisütöm.


 
 
 

4 megjegyzés:

Anikó írta...

Jó neked! :-) rántott párizsit milyen régen csináltam.

Tálaló írta...

Ugye?De gondolom neked még jobb:))

Hát akkor épp itt az ideje:)

Hankka írta...

Ugyanígy készítem a zöldborsófőzeléket, nekem is ez a kedvencem - jó ízlése van a kislányodnak! :) Gyerekkoromban sokszor ettünk rántott parizert, aztán valahogy feledésbe merült, pedig milyen finom! :)

Tálaló írta...

Én is így szeretem,a paprikás rántásos nekem nem annyira jön be,bár megeszem ha úgy adódik.
Ebben legalább az anyjára ütött;a férjem alig eszik főzeléket.

Akkor épp ideje,hogy eszedbe juttatam:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.