2014. július 8., kedd

Kezdődhet a nyár

Kezdődhet a nyár


Nagyon sűrű hetek vannak mögöttem,mind lelkileg,mind fizikailag jól kiszívott.Főzni is csak ritkán volt időm,energiám.Eleinte még készült valami gyors ebéd,s olykor a fagyasztóból szedegedtem ki a bolognai ragut,fagyasztott fasírtgolyókat.Közben elfogyott a tavalyról megmaradt néhány üveg lecsó,végül már csak a menü házhozszállítás maradt,ha főtt ebédet akartunk.Mostanra aztán visszaállt a régi kerékvágás,átlag heti három nap munkám van.Ezekre tudok előre készülni főzés szemponjából,főleg mert hatalmas "segítségem" is van,mivel a kislányt csak azokon a napokon visszük oviba,ha dolgozom.Úgyhogy újra sokat vagyunk kettesben mint a régi szép időkben.

A nyaralás idén kimarad,több okból is.Bár  télen lefoglaltam a szokott helyünket,de a munkáink miatt a megszokott június vége helyett júliusra.S ahogy közelgett az idő egyre jobban éreztük,hogy semmi kedvünk a főszezonban menni.Ráadásul anyagilag sem nagyon engedhetjük meg magunknak idén a hosszúra nyúló kiruccanást,és annyit ültünk az utóbbi hónapokban autóban,hogy maga az utazás sem igazán kedvünkre való most.Ezért még időben visszamondtuk,s szerencsére a háziak is megértőek voltak,mivel régóta járunk hozzájuk.

Úgyhogy idén itthon nyaralunk,és jól is esik a nyugalom,a megszokott kényelem,a gyönyörűen zöldellő kert látványa.Igaz azért képzeletben gyakran utazom...
A fárasztó napokon is a kert kincsei adtak igazi megnyugvást.A házat telerakrtam illatozó levendulacsokrokkal,és esténként a hatalmasra nőtt citromfűbokor leveleiből készítettem magunknak nyugtató teát.

 
 
 
 
Recept gyanánt pedig szeretném megosztani veletek a kislányok szupertitkos levesreceptjét,melynek névadója és értelmi szerzője az én kicsi konyhatündérem.S mivel szinte minden nap készül ilyen és ehhez hasonló "étel",így biztos vagyok benne,hogy az utóbbi hónapban nem én főztem a legtöbbször a családban.

Lagúnaleves

Végy egy kislapát homokot,szórd anyádék hússütő tárcsájára.Hozz a keri kútból friss vizet-közben,ha kimelegedtél a a nagy főzöcskében magadat,vagy egymást is jól bevizezhetitek-öntsd a homokra,majd a virágok közül kiszedett díszásóval kevergesd.Ízesítsd apróra tépkedett fügefa-,eper-és zsályalevéllel,vagy bármi a kertben fellelhető növénnyel.
Ennek a nyári kánikulalevesnek  igazán gyerekjáték az elkészítése:))



5 megjegyzés:

Anikó írta...

Jó pihenést!
És a recept, tökéletes!:-))))

N.D. írta...

:)))) mennyit főztem ilyent 4 évesen... azok a régi szép emlékek, és ízek...

Tálaló írta...

Anikó,nagyon köszönöm,bár csak módjával jut a pihenésből,azért igyekszem kihasználni:))

Keverget mellettem eleget,akárcsak a te csöppséged,úgyhogy nem csoda,hogy ilyen isteni levest tud rittyenteni:))


N.D.,ajajj az ízére is emlékszel?:)))Remélem az én lánykám nem azért olyan rosszevő mostanában,mert ilyenekkel lakik jól:)
Amúgy egy-két év és újra főnek ilyen finomságok nálatok is:)

N.D. írta...

igen a képzelet sok mindent elbír, és én csak a füveket tettem bele, homokot nem, és nagyon rossz evő voltam, de a tyúkok tápját megkóstoltam, miután az ünneplő szoknyácskámban befeküdtem közéjük...

Hankka írta...

Szuper recept, Csenge is rendszeresen készít ilyen és ehhez hasonló finomságokat! :))) Ha nem is utaztok el, azért jó pihenést és kikapcsolódást kívánok nektek! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Légyszíves kérjed írásos beleegyezésem amennyiben az oldalon lévő írásokat,képeket használni szeretnéd.